VRAGEN OVER ONZE CONCERTEN EN EVENTS

/ Heeft Trix ook zitplaatsen, of verschillende rangen?
Evenementen in Trix zijn altijd staand, tenzij specifiek vermeld op de eventpagina. Er is bij de ticketverkoop geen onderverdeling tussen bepaalde rangen qua staanplaatsen. Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een beperking via deze pagina.

/ Heb ik een COVID Safe Ticket nodig en/of is er een mondmaskerplicht om een event in Trix bij te wonen?
Voor alle concerten en evenementen in Trix heb je momenteel niet langer een Covid Safe Ticket (CST) nodig en het dragen van een mondmasker is niet langer verplicht.

/ Kan ik met de kaart betalen in Trix?
Jazeker! Meer zelfs, we werken in Trix uitsluitend cashless! Drankjes en drankjetons kan je dus enkel met je kaart betalen. In de Trix Zaal werken we met jetons, in het Café en de Bar & Club kan je met de kaart aan de toog betalen. Ook als je tickets aan de avondkassa wil kopen, kan je deze enkel met je bank- of kredietkaart betalen.

Als je graag merch wil kopen van je favoriete band, breng je best wel cash mee. Soms voorzien bands ook een cashless oplossing, maar zeker niet altijd. Er is géén bankautomaat in de directe nabijheid van Trix.

/ Het concert is afgelast of verplaatst. Wat nu?
Als je een kaartje hebt gekocht voor een concert dat afgelast of verplaatst is, ontvang je meteen een mailtje van ons met meer informatie. Bij een afgelast concert wordt je ticket automatisch terugbetaald op de rekening van herkomst. Kocht je je tickets met een gewone debitkaart, dan zal het bedrag binnen enkele werkdagen terug op je rekening staan. Kocht je ze met een kredietkaart? Dan verschijnt het bedrag bij je eerstvolgende afrekening. 

Is het concert verplaatst naar een latere datum? Dan blijven je tickets gewoon geldig! Mocht je niet kunnen op de nieuwe datum, dan krijg je gedurende een beperkte periode de mogelijkheid om je tickets te retourneren. 

/ Kan ik oordopjes krijgen in Trix?
Ja! We bieden aan al onze togen gratis wegwerpoordopjes aan. Wil je voor een iets duurzamere oplossing gaan? In al onze zalen kan je ook aan een automaat herbruikbare oordopjes kopen aan €4 (enkel met muntstukken). Je vindt deze automaten in de foyer van de Zaal, naast de ingang van de Bar/Club en in het Centrum naast het Café.

/ Is Trix toegankelijk voor mindervaliden?
Jazeker! Het gebouw is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en er zijn overal speciale toiletten voorzien. Om in de Club/Bar of in de Kelder te geraken, kan je gebruik maken van de lift. Onze concertzalen beschikken helaas niet over aparte plaatsen op een verhoog om optimale zichtlijnen te garanderen. Maar onze avondcrew begeleidt je met plezier naar de meest optimale plek in zalen. Spreek hen zeker aan bij aankomst!

Heb je speciale behoeften - wens je bijvoorbeeld een concert bij te wonen met je blindengeleidehond of kan je niet lang rechtstaan - aarzel dan zeker niet om een mailtje te sturen naar info@trixonline.be. Wij zullen er dan alles aan doen om een geschikte oplossing voor je te vinden. 

/ Is er een minimumleeftijd om naar concerten in Trix te komen? 
Voor onze concerten geldt in het algemeen geen minimumleeftijd, tenzij anders vermeld op de betreffende concertpagina op onze website. Let wel! Als je jonger dan 16 jaar bent, verwachten we wel dat je begeleid wordt door een volwassen persoon (+18). 

/ Wat mag ik niet meenemen tijdens concerten en events in Trix?
- Fototoestellen en opnamemateriaal, uitgezonderd je gsm of smartphone.
- Drank, eten en snacks die je niet in Trix hebt aangekocht.
- Huisdieren, uitgezonderd een blindengeleidehond. Laat ons dit via mail wel even op voorhand weten.
- Zakmessen en andere wapens zijn ten strengste verboden. Deze worden in beslag genomen door onze security.
- Alle soorten van soft- en harddrugs. Het bezitten, gebruiken en verhandelen van drugs is verboden in Trix.

/ Ik kan mijn concertticket niet terugvinden in mijn mail. Wat moet ik doen?
Aarzel dan niet om tijdig (minstens één werkdag op voorhand) een mailtje te sturen naar tickets@trixonline.be. Wij sturen het vervolgens opnieuw naar je mailbox. Vind je je ticket(s) last-minute niet meer terug? Geen paniek! Ook aan de box office kunnen onze medewerkers je verderhelpen.

/ Het concert is uitverkocht. Kan ik toch nog tickets kopen?
Wanneer een concert uitverkoopt in voorverkoop, vermelden we dit op de website. In dat geval zijn er geen tickets meer beschikbaar aan de avondkassa. Je kan je dan wel inschrijven op een wachtlijst om op de hoogte gehouden te worden indien er toch extra tickets via ons in verkoop komen.

Je kan ook tickets veilig van iemand overkopen via onze partner TicketSwap. We raden ten stelligste aan om geen tickets via andere kanalen (sociale media, eBay, secundaire ticketplatformen, ...) aan te kopen. Deze tickets kunnen vals of veel te duur zijn.

Ook aan de avondkassa kan een concert uitverkopen. Om veiligheidsredenen worden er dan geen extra bezoekers meer toegelaten. Wil je zeker zijn dat je het concert kan bijwonen, koop dan steeds op voorhand je ticket.

/ Ik kan niet meer naar het concert komen. Nemen jullie mijn tickets terug?
Wat jammer dat je er niet meer bij kan zijn! Helaas nemen wij geen tickets terug, tenzij een concert verplaatst of geannuleerd wordt. We raden je aan om je kaartjes door te verkopen via onze partner TicketSwap - de enige legale manier om dit te doen! 

/ Hebben jullie lockers in Trix?
Jazeker! De lockers van de Zaal bevinden zich in de kelder bij de toiletten en sluiten een half uurtje na het einde van het concert. De lockers van de Bar/Club kan je vinden aan je linkerkant, nét voordat je de Bar/Club binnenstapt. Je kan de lockers éénmalig gebruiken met een speciaal daarvoor voorziene jeton die je met je betaalkaart voor €1 in de Zaal kan aankopen aan het verkooppunt van de drankjetons, in de Bar & Club aan de toog.

/ Ik zit nog steeds met een vraag...
Aarzel dan niet om een mailtje te sturen naar tickets@trixonline.be