De Corona-richtlijnen in Trix

De Corona-richtlijnen in Trix

De veiligheid en gezondheid van ons publiek is onze absolute prioriteit. Daarom zijn er in Trix heel wat maatregelen getroffen en respecteren we alle coronaregels. Wat doen wij en wat betekent dit alles nu voor jouw bezoek aan Trix?

/ ALGEMEEN

  • Vanaf 12 jaar ben je in Trix verplicht een mondmasker te dragen. Ben je je mondmasker vergeten? Dan kan je er eentje kopen in ons Trix Café aan €2,60. Opgelet! Dit is een wegwerpmasker, we raden je zoveel mogelijk aan een eigen herbruikbaar masker mee te nemen.
  • Hou je steeds aan het uitgetekende circulatieplan met aangepaste wandelroutes en signalisatie.
  • Je bent bij aankomst verplicht om je te registreren via QR (in het kader van de contact tracing). Dit geldt niet bij een concertbezoek waarbij je tickets in voorverkoop kocht, want dan is dat je registratie.
  • Je ontsmet je handen bij aankomst met dé covid-killer die je overal in ons gebouw kan vinden.
  • De 'high touch' oppervlakten worden meermaals per dag ontsmet door onze schoonmaakploegen (o.a. deurklinken en lichtschakelaars).
  • Alle publieke ruimtes in Trix worden dagelijks voldoende gelucht.
  • In het Trix Café is het niet toegestaan om drank te bestellen aan de toog. Je dient plaats te nemen aan één van de tafeltjes (met je bubbel) en een medewerker van Trix zal vervolgens zorgen voor de bediening.
  • Alle betalingen in Trix gebeuren cashless. Je kan afrekenen met je bankkaart of kredietkaart (geen Payconiq of Apple Pay).
  • Pas steeds de vijf gezonde gewoonten toe. Allemaal in koor..
    1/ Blijf thuis als je ziek bent.
    2/ Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog.
    3/ Gebruik elke keer een nieuw papieren zakdoekje en gooi het weg in een gesloten vuilnisbak.
    4/ Geef geen hand of kus.
    5/ Was regelmatig je handen.

/ IK KOM NAAR EEN CONCERT

  • Alle Coronaproof concerten ('Pump Up The Jam') in de Trix Club en Trix Zaal zijn zittend.
  • We raden sterk aan om in voorverkoop je tickets te kopen en dat meteen in één order voor maximaal vijf personen. Je vormt zo samen met je concertvrienden een ‘bubbel’ en krijgt vaste plaatsen toegewezen (rij- en stoelnummer). Na aankoop kunnen er geen extra plaatsen meer toevoegd worden aan je order of samenvoegd worden met een ander order.
  • Arriveer samen met alle mensen uit je bubbel gezamenlijk aan Trix en laat je tickets scannen aan de buitenkassa’s op de Noordersingel. Hou bij het aanschuiven te allen tijde minstens 1,5 meter afstand van andere bubbels en kom zeker op tijd.
  • Bij concerten in de Trix Zaal werken we met aparte tijdslots om in te checken, afhankelijk van je zitplaats (je ontvangt het tijdslot waarop we je verwachten enkele dagen voor het concert per mail). Indien er op dezelfde dag concerten plaatsvinden in de Trix Club en de Trix Zaal, werken we met opgesplitste aanvangstijden. Zo zorgen we voor een maximale spreiding van de aankomst van onze bezoekers.
  • Onze lockers zijn omwille van hygiënische redenen niet toegankelijk. Breng dus niet te veel spullen mee naar Trix. Wat je meebrengt kan je onder je stoel opbergen.
  • Vanaf 12 jaar ben je in Trix verplicht een mondmasker te dragen, dat wil dus zeggen dat je ook tijdens het concert het mondmasker op moet houden. Enkel om te drinken mag je het even afzetten.
  • Er zijn voldoende stewards in Trix aanwezig om je binnen het uitgetekende circulatieplan te begeleiden naar je zitplaats. Je rij- en stoelnummer vind je op je concertticket.
  • De horeca in de concertzalen (Club & Zaal) organiseren we volgens een afhaalprincipe:
    Er wordt aan de bezoekers gevraagd om één persoon per bubbel aan te wijzen die de drankjes gaat halen aan een afhaaltoog.
    Er is voldoende ruimte aan te schuiven. De aanschuifrij en de posities in de aanschuifrij zijn duidelijk gemarkeerd.
    Een publieksbegeleider ziet toe op het vlotte verloop.
    De betaling gebeurt met bancontact (contactloos).
    De dranken worden gegeven in single serve flesjes.
    / Na afloop van het concert zijn de togen in Club en Zaal gesloten. Bezoekers die dan nog iets willen drinken, kunnen terecht in het Trix Café.
  • Alle ‘bezoekersbubbels’ zitten op minstens een meter afstand van elkaar in de zaal (er is telkens één stoel vrij tussen bubbels). Momenteel is de maximumcapaciteit in de Trix Zaal 200 personen, in de Trix Club ligt dat met ongeveer 90 een stuk lager (het exacte aantal is afhankelijk van de samenstelling van de verschillende bubbels).
  • Probeer je verplaatsingen in Trix tijdens een concertavond tot het absolute minimum te beperken. Moet je je toch verplaatsen en kan je de 1,5 meter afstand niet garanderen? Stel je verplaatsing dan even uit.
  • Mensen met een fysieke beperking worden door onze stewards via een aparte route naar hun plaats begeleid. Spreek gerust het aanwezig personeel hier even over aan.
  • Na afloop van een concert vragen we je om te blijven zitten tot de lichten opnieuw branden en verdere instructies van onze stewards op te volgen. Hou steeds voldoende afstand tot andere bezoekers bij het verlaten van de zaal.

/ IK KOM REPETEREN

  • Ook tijdens repetities hou je 1,5 meter afstand met je bandleden. Voor zangers en muzikanten met een blaasinstrument wordt dat 2 meter.
  • In elke ruimte in Trix is er een maximumcapaciteit voorzien zodat je de afstand kan garanderen. Kom dus zeker niét met meer personen repeteren dan past!
  • Er zijn repetitieruimtes van maximum 3, 4 en 5 personen. Repeteer je toch met meer personen? Dan zijn we genoodzaakt je repetitie meteen stop te zetten en zal je Trix moeten verlaten. Na meerdere overtredingen, word je geweigerd voor toekomstige repetities.
  • Is jouw band groter dan 5 personen en wil je graag repeteren? Stuur dan op voorhand even een mailtje naar info@trixonline.be, dan bekijken we of we hiervoor een andere ruimte in Trix kunnen vrijmaken.
  • De zanginstallaties en de vaste drumstellen in de repetitieruimtes zullen volledig ontsmet zijn voor aanvang van jouw repetitie. Neem je eigen zangmicrofoons mee!
  • Klik hier voor de specifieke COVID-19 infosheet voor repetities.

/ IK KOM NAAR EEN WORKSHOP

  • In elke ruimte in Trix is er een maximumcapaciteit voorzien zodat je de afstand kan garanderen. In de multimedia-ruimte is dat 15 (wat in de praktijk bij workshops meestal lager gaat liggen). De stoelen staan steeds op 1,5m afstand.
  • Bij muzieksoftware-workshops zal je 'workstation' (computer, toetsenbord, computermuis, midi-controller) voor aanvang van de workshop volledig ontsmet zijn.
  • Klik hier voor de specifieke COVID-19 infosheet voor workshops.

/ IK KOM NAAR DE STUDIO

  • In de studio is een maximumcapaciteit voorzien zodat je de afstand kan garanderen: 4 in mixing room, 4 in recording room.
  • Micro’s blijven in de studio. Voor een deel gebruikt de studiotechnieker eigen materiaal, voor een deel materiaal van Trix. Voor zangmicro’s voorzien we een ‘microquarantaine’ (na gebruik drie dagen in quarantaine).
  • Het werkoppervlak en de apparatuur in de control room is enkel te bedienen door de studiotechnieker
  • Klik hier voor de specifieke COVID-19 infosheet voor de Trix Studio.

Heb je een vraag of opmerking over deze maatregelen? Aarzel dan niet om ons te contacteren via info@trixonline.be.

Bedankt om samen met ons al deze regels te respecteren en tot snel in Trix!
Keep taking care ❤️